fbpx

Parhainkin painonpudotus katkeaa kuin kananlento, jos et huomioi yöunesi laatua!

​Kun ymmärrät mikä merkitys laadukkaalla unella on hyvinvointiisi, sinulla on mahdollisuus muutokseen!

Unihuollon ABC​ - verkkokurssin avulla ​huomaat että hyvän elämän perustana toimii laadukas uni!

​​Univaje, eli se että nukut liian vähän tai liian heikkolaatuista unta, kasvattaa energiantarvettasi. Dieetti taas tarkoittaa sitä, että olet karsimassa energiansaantiasi, esimerkiksi karsimalla nopeasti imeytyvien hiilihydraattien lisäksi myös hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja. 


​Meidän aivomme kuitenkin tarvitsevat hiilihydraatteja toimiakseen kunnolla. 


Huomaatko ensimmäisen ristiriidan?


Ei siis ihme, että ajatus takkuaa ja kaikki v#uttaa. Usein ajatuksen harhaillessa unohdamme myös riittävän vedenjuomisen.



Taistelet huomaamattasi  ja jatkuvasti liian suurta tuulimyllyä vastaan, sillä univaje laskee ruokahalua säätelevän leptiinihormonin määrää ja näin ruokahalusi vain kasvaa.


Kehosi huutaa ravintoa ja sinä päätät olla antamatta sitä sille. Olet ehkä oikea sisupussi ja piiskaat itsesi vielä juoksulenkille, johon kehosi ja henkinen tilasi ei ole oikeasti valmis ja kaadut rättiväsyneenä sohvalle.


Syöt iltapalaksi näkkileipää, vaikka kehosi tarvitsisi kovatehoisen lenkin jälkeen entistä enemmän hiilihydraatteja. Menet nälässä nukkumaan, unesi on heikkolaatuista, sillä nälkä jo itsessään lisää kehon kortisolin (stressihormonin) tuotantoa.


​Aamun valjetessa olosi on kaikkea muuta kuin levännyt. Enemmänkin kuin jyrän alle jääneellä?


Kuulostaako järkevälle ja pitkäkestoiselle toiminnalle?

​​

​Uskon, että haluat kestäviä tuloksia, jotka näkyvät pysyvästi sinun ulkomuodossasi sekä terveydentilassasi?


Tee siis asioita arjessasi, jotka edesauttavat laadukasta palautumista, eivätkä syö niitä viimeisiäkin unenrippeitä! Kestävä muutos kohti kevyempää olotilaa lähtee riittävästä sekä hyvälaatuisesta unesta!


Yksinkertaista! Panosta unen määrään ja laatuun!










​Miksi en ole aamulla virkeä, vaikka nukun?

​Olet ehkä miettynyt, että unenlaadussasi saattaa olla jotain vialla, sillä heräät yöllä pienimpäänkin rasahdukseen.

​Kuulostaako tämä tutulta:


- Sinulla on vaikeuksia nukahtaa illalla

​Et malttaisi käydä nukkumaan ja kun suuntaat sänkyyn, ajatuksesi jatkavat laukkaamista. Saatat jopa tuntea, kuinka sydän pamppailee rinnassasi. Vaihdat kylkeä, pöyhit tyynyä, käyt vessassa, juot vettä, pöyhit taas tyynyä. 


Ei, ei vaan toimi. 


Nukkumatti taisi unohtaa sinut tänä(kin) iltana. Nukahtaminen täytyy olla helpompaa!

​​​

- Mikäli lapset herättävät sinut yöllä, jäät valvomaan ja et saa enää unen päästä kiinni ja juuri kun tunnet nukkumatin saapuvan, lapsi herättää sinut uudemman kerran. 

​Tiedät, että lasten kasvamisessa on erilaisia vaiheita, mutta tämä vaihe on kestänyt jo pitkään. Kuinka pitkään, siitä sinulla ei ole selvää mielikuvaa, sillä useammat katkonaiset yöt ovat jo aikaa sitten sekoittaneet sinut laskuissasi.


Toivot joka ilta, että ehkä tämä on juuri se yö kun saat nukuttua. Turha toivo. Heräät jälleen ja sinua ​huolestuttaa, sillä ennen pystyit nukahtamaan näiden heräämisten välillä, mutta enää et. 


Nykyään jäät odottamaan milloin tulee seuraava herätys. Miten saisin uneni laadun paremmaksi ja katkonaiset yöt vähemmäksi?


​- Heräät aamuyöllä ilman mitään selvää syytä ja alat pyörittämään mielessäsi arkisia asioita. 

​Onko niin, että pikkulapsiajasta on kulunut jo tovi. Lapset nukkuvatkin jo koko yön, mutta sinä et! Lapset heräävät aamulla virkeinä, toisin kuin sinä.


Nukahdat ehkä nopeasti, mutta kun kello on 3.33 olet hereillä!​​​ Ja kun aamulla on nousta ylös, toivoisit voivasi jatkaa uniasi! Miksi kehoni luulee, että minun pitää herätä?


MIKÄLI JOKIN NÄISTÄ KOHDISTA KUULOSTI TUTULLE, SINUN KANNATTAA ​ALOITTAA PANOSTAA OMAAN NUKKUMISEEN, NYT! SILLÄ TÄMÄ ON MATKA, JOSSA SINÄ ​KESKITYT OMAAN HYVINVOINNIN PERUSTAAN, ELI RIITTÄVÄÄN JA LAADUKKAASEEN NUKKUMISEEN!


Metodin esittely

​Kurssin sisältö pyrkii antamaan sinulle vinkkejä ja työkaluja oman unesi laadun parantamiseen ja toivottavasti myös unen määrän riittävyyteen.

​Tarvitsemme tietyn ajan päivästä palautumiseen. Jotta palautuminen olisi mahdollisimman tehokasta, tulee meidän varmistaa, että tuo palautuminen tapahtuu mahdollisimman tehokkaasti.


Kurssilla koitamme poistaa esteitä sinun palautumisesi tieltä. Kaikki tähtää siihen, että kun palaudumme tehokkaasti unen aikana, on valveilla olomme laatukin parempaa.


Tällä Unihuollon ABC- verkkokurssilla kerron sinulle konkreettisia vinkkejä siihen, kuinka saat jo päivän aikana varmistettua mahdollisimman laadukkaan unen.


​Muutamilla pienillä muutoksilla arjessasi, voit saada jo merkittäviä muutoksia yöunen laadussa. Pyrimme positiiviseen kierteeseen. Negatiivisen kierteen vaikutuksen me jo tunnemme.


​O​len Johanna Pelkonen, äiti, yrittäjä sekä liikunta-alan ammattilainen.


​Olen aina ollut herkkäuninen ja viisi vuotta sitten äidiksi tulemisen myötä tämä asia kasvoi ihan omiin mittoihinsa.


​Autan äitejä nukkumaan laadukkaammin, jotta he palautuisivat parhaalla mahdollisella tavalla edellisestä päivästä. ​Mitä rankempi elämäntilanne, sitä enemmän meidän tulisi panostaa palautumiseen ja merkittävin palautuminen tapahtuu juuri yöunien aikana.


​Asioiden mennessä optimaalisesti, nukkuminen on hormonaalisesti anabolinen tila. Uni edistää kaikkea hyvää. Miksi me siis nukumme kokoajan vähemmän sekä huonommin?


​Arkemme onkin helposti sitä, että teemme paljon ja koko ajan, joskus useampaa asiaa kerrallaan. Kehomme käy ylikierroksilla, unohdamme miettiä miten SINÄ jaksat ja miten voisit parantaa jaksamistasi ja ennaltaehkäistä mahdollista uupumistasi.


​Uni auttoi minua ja tiedän, että se auttaa myös sinua!

​Johanna💗

Esittelyssä...

​ Unihuollon ABC- verkkokurssi

​Kurssi haastaa sinut keskittymään oikeasti itseesi ja pohtimaan, miten SINÄ jaksat ja miten voisit parantaa jaksamistasi ja ennaltaehkäistä mahdollista uupumistasi.


​Kokonaisvaltainen terveys koostuu terveellisestä ravitsemuksesta, säännöllisestä liikunnasta, sekä palauttavasta unesta. Tällä Unihuollon ABC- verkkokurssilla​ perehdymme kaiken perustaan eli palauttavaan uneen.


​Unihuollon ABC- verkkokurssi


​Unihuollon ABC- verkkokurssi​

​Verkkokurssin avulla pystyt ottamaan​ ​NYT ensimmäinen askeleesi kohti virkeämpää huomista. Mitä rankempi elämäntilanne, sitä enemmän meidän tulisi panostaa palautumiseen ja merkittävin palautuminen tapahtuu juuri yöunien aikana.


Arvostamalla riittävää määrää unta, arvostat samalla myös itseäsi.


Koska jos sinä voit hyvin, jaksat välittää myös muista!


  1. 1
    ​Uni, miksi se on niin tärkeää?:​ Mikäli nukkuminen ei olisi niin tärkeää, evoluutiomme olisi jo karsinnut sen pois - Näin ei ole kuitenkaan tapahtunut! Miksi siis nukkuminen on niin tärkeää hyvinvoinnillesi?
  2. 2
    ​Mitä haittaa huonosta palautumisesta sekä unesta on kehollesi ja mielellesi? Ihminen ei pärjää viiden, tai alle viiden tunnin unilla ilman negatiivisia vaikutuksia. Univajeessa pienetkin vastoinkäymiset voivat tuntua ylitsepääsemättömille ja arki tuntua vieläkin kaoottisemmalta kuin se oikeastaan onkaan.

Voit käydä ​​Unihuollon ABC- verkkokurssi

​ materaalin läpi omaan tahtiin tai käydä yhden osion päivässä.

​Unihuollon ABC- verkkokurssi, keskittyy tiiviisti sekä tehokkaasti läpikäytävään 3 osioon. 


1.  Metodin hahmottaminen, miksi nukkuminen on niin tärkeää?


​2. ​Unihuollon käyttöön ottaminen


​3. Metodin soveltaminen perheen äideille sekä vuorotyötä tekeville


Ei se määrä, vaan laatu!​

UKK- instituutti julkaisi lokakuussa 2019 päivitetyn liikkumisen suosituksen 18 - 64 vuotiaille.


Kolmion alaosassa, kaiken pohjalla on riittävästi palauttavaa unta.



                                                            Kuvahaun tulos haulle ukk instituutti liikuntasuositus


                                                           Kuva: www.ukkinstituutti.fi

100%
RAHAT TAKAISIN
-TAKUU
star
star
star

100 % tyytyväisyystakuu

​​Maksan rahasi takaisin, enkä kysy syytä palautukselle. Ehtona palautukselle on kuitenkin se, että kurssin materiaalista 50% on käyty läpi.


Sillä mikäänhän ei muutu, jos mitään ei muuteta!


14 päivän rahat takaisin- takuu.



​Haluatko olla paras versio itsestäsi?

Kiinnitä silloin huomiota nukkumasi unen laatuun.

​ Unihuollon ABC- verkkokurssi

  • ​Jos et tiedä miten voit huoltaa untasi, tämän verkkokurssin avulla pääset hyvään alkuun
  • ​Ymmärrät miksi sinun ei enää kannata karsia unen määrästä sekä miksi sinun kannattaa panostaa jo päivän aikana siihen, että unesi olisi mahdollisimman palauttavaa


Mikään ei muutu, jos mitään ei muuteta!


​Haluatko jatkaa jatkuvaa arjen selviytymistaistelua? Vai miltä tuntuisi herätä uuteen päivään oikeasti levänneenä? Tällöin päiväkin voisi kulua huomattavasti kevyemmin!


Nukkumalla palauttavaa unta, voit olla paras versio itsestäsi!


Nyt onkin sinun aikasi panostaa omaan hyvinvointiisi, sillä jos sinä voit hyvin, jaksat välittää myös muista!



​Osta oma 

​Unihuollon ABC- verkkokurssisi hintaan 39€


​​Jos ei nyt, niin koska sitten?

​Unihuollon ABC- verkkokurssi ​

Terveisin,

​Johanna

P.S. ​Nyt sinulla on ainutlaatuinen tarjous aloittaa matkasi virkeämpää arkeasi!


  • ​uni, miksi se on niin tärkeää?
  • mitä haittaa huonosta palautumisesta sekä unesta on kehollesi ja mielellesi?
  • miten saat rauhoitettua kehosi, kun elimistön kaasu on hirttänyt kiinni
  • uni ja palautuminen lapsiperheissä
  • saat konkreettisia vinkkejä siihen, kuinka voit parantaa untasi esim. ravitsemuksen avulla
  • haastan sinut pohtimaan supermyyttiä nimeltään äitiys!




© 2019, Unison liikuntapalvelut