fbpx

Tuntuuko että olet lähellä loppuunpalamista, etkä jaksa enää edes yrittää olla innostavaa seuraa muille?

Ei hätää-

Sinussa ei ole mitään vikaa!

 Kärsit todennäköisesti yhdestä korjattavissa olevasta asiasta

Lue alla oleva tarinani ja mieti tunnistatko siitä itsesi?

Tarjoan sinulle mahdollisuutta voida paremmin!

Olo on ahdistunut, mutta kyllä tämä tästä helpottaa kunhan saan tämän asian hoidettua, mietin! Sisimmässäni tiesin asian olevan toisin.


Minulla menee ihan hyvin, mitä nyt vähän on ollut kiirettä viime aikoina.  Vastasin hymyssä suin, silmäni eivät hymyilleet. Olen aktiivinen ja reipas. Ulospäin. En kuitenkaan ajatellut, että tässä olisi ollut jotain, jonka vuoksi minun olisi oltava liian huolissani. En, vaikka minulla oli toisinaan niin vähän energiaa, että en jaksanut edes nostaa kättäni! Valtava määrä sokeria sekä kahvia olikin arjen pelastukseni!


Jaksan seuraavaan lomaan. Siihen on enää pari kuukautta. Palauduin lomalla juuri sen verran, että selvisin romahtamatta seuraavaan lomaan. Olin olemassa vain saavutusten, tulosten ja päämäärien vuoksi ja lopulta tein tämän uhraamalla terveyteni! Tavoittelin tiedostamatta tunnetta että kelpaan, olen tehnyt tarpeeksi, että olen tarpeeksi.


Pelkäsin, että jos hellitän, romahdan kokonaan


Näin väistämättä lopulta myös kävi.


Tuli päivä jolloin en enää jaksanut, olin menettänyt terveyteni ja samalla elämänliekkini. Jouduin kohtaamaan sen pinnan alla kyteneen ahdistuksen.


Samaan aikaan sairastuin sisäilmasta, ja kaikki minkä varaan olin laskenut elämäni oli poissa. 


Nyt pitää vaan selvitä tästä, sit helpotta. Tämä oli mantrani jota olin toistanut liian pitkään vain tajutakseni, että ei helpottanut sillä aina tuli uusi deadline! 


En osannut pysähtyä. En ennenkuin minut pysäytettiin!



Tämä yksi yhteinen syy moniin ongelmiini oli: 

STRESSI

Tutkimusten mukaan työperäinen stressi on Euroopan tasolla toiseksi yleisin työterveysongelma. Noin 50-60 % menetetyistä työpäivistä johtuu työperäisestä stressistä. (Euroopan työterveys- ja työturvallisuusvirasto.) Mielenterveyden häiriöt syynä 73 %:ssa kaikista 18-34 -vuotiaiden alkaneista työkyvyttömyyseläkkeistä vuonna 2012. (Ahola ym. 2014)


Kela: Mielenterveyden häiriöt yhä useammalla syynä pitkään sairauslomaan, uhkaavat jo ohittaa tuki- ja liikuntaelinsairauset (Psyykkinen häiriö29.1.2019 klo 10.41 YLE)


Uupuneilta henkilöiltä on löydetty pitkään kohollaan olleet kortisolitasot, eli selkokielellä: he ovat olleet pitkään stressaantuneita.




Työ ei ole ainoastaan uuvuttavaa- vaan koko elämämme!

Ajatus stressittömästä elämästä on utopistinen ja naiivi, sen sijaan henkilö joka osaa tunnistaa oman stressinsä ja pystyy hallitsemaan niitä on onnellisempi, tasapainoisempi ja hänen lähellään on helpompi olla!


Omia stressitilojaan hallitseva on usein myös terveempi, sillä liiallinen stressi voi aikojen kuluessa heikentää immuniteettia ja pitkään jatkuessaan laukaista piileviä sairauksia.


Jatkuva stressi mm. nopeuttaa telomeerien lyhentymistä, jolla on todettu olevan yhteyksiä vanhenemiseen. Siksi omia stressitilojaan hallitseva on nuorekkaampi sekä usein myös laihempi!



On olemassa monia stressinhallintamenetelmiä, mutta vasta tiedolla ja arkeesi tuodulla taidolla voidaan saada aikaan pysyviä muutoksia. Muutoksen tuleekin aina lähteä sinun halustasi tehdä asialle jotain, sillä olet oivaltanut että tila jossa nyt elät ei ole sinulle hyväksi!


Hyvä stressivalmennus ottaakin huomioon: 


1) Yksinkertaisia arjessasi toteutettavia harjoitteita

2) Ihmisen hermostollisen ja fyysinen kokonaisuuden

3) Henkisen elämänhallinnan- Miten tavat ja rutiinit muodostuvat? Miten niitä voi muuttaa?

4) ”Terveen itsekkyyden” eli osaat tarvittaessa sanoa EI


 


Johanna Pelkonen, kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin puolestapuhuja!


Olen ammatiltani liikuntaneuvoja, personal trainer ja mentalcoach. Viimeisen lähes vuoden ajan olen luennoinut ja vetänyt menestyksekkäästi stressinhallintavalmennuksia.


Oppilaat ovat kertoneet kurssin jälkeen saaneensa oivalluksia ja työkaluja omien stressitasojen tunnistamiseen sekä hallintaan.Oivalluksia siihen kuinka jatkuva stressitila johtaa lopulta uupumukseen ja pahimmillaan sairastumiseen.


Voimattomuuden sijaan oppilaat ovatkin oivaltaneet että heillä on mahdollisuus muuttaa arkeaan omaa hyvinvointiaan tukevaksi. 


Saamani palautteen rohkaisemana ja kurssilaisten innostamana olen päättänyt luoda tiiviin valmennuspaketin nyt verkkoon kaikkien stressistä kärsivien saatavaksi.


Onhan stressi jopa kansansairaus ja siksi koen tärkeäksi olla mukana rakentamassa parempaa, terveempää yhteiskuntaa.


Johanna

Hallitse stressiäsi ennen kuin se hallitsee sinua....

Stressinhallintavalmennus kestää 4 viikkoa. Se sisältää videoita sekä PDF tekstiä, jotka voit halutessasi tallentaa koneellesi.  Valmennus on helppo ottaa käyttöön ja käyttää. Kurssi on luotettavalla suomalaisella verkkokurssialustalla Campwire.

  1. 1
    Valmennuksen enssimmäisellä viikolla käydään läpi: Stressi- mitä se on?    Mitä stressi saa aikaan sinun kehossasi ja mielessä? Milloin tämä evoluution luoma taistele ja pakene- reaktio kääntyy sinun terveyttäsi vastaan ja milloin se on sinulle hyväksi? Opetellaan käyttämään ensimmäistä stressinhallinnan työkalua.
  2. 2
    Valmennuksen toisella viikolla perehdytään erilaisiin persoonallisuustyyppeihin sekä energiatasojen vaikutukseen stressinhallinnassa:  Miksi toinen stressaantuu ja toinen ei? Olenko huonompi kun ahdistun eri asioista kuin vierustoverini. Opi tunnistamaan mielen ankeuttajasi. Huolehdi että sinulla on riittävät energiatasot hallita omia stressitasojasi. Saat käyttöösi stressinhallinnan työkalun numero 2. 
  3. 3
    Valmennuksen kolmannella viikolla perehdytään autonomisen hermoston anatomiaan:  Kumpaa hermostoa aktivoit päivittäin, sen määrä lisääntyy elämässäsi! Ei hätää jos et tunnista näitä, tämän viikon jälkeen varmasti tunnistat! Saat käyttöösi stressinhallinnan työkalun numero 3
  4. 4
    Valmennuksen viimeisellä viikolla perehdytään siihen mitä tarkoittaa terve itsekkyys ja miksi se on tärkeää?Oivallat miksi palautumisessa laatu korvaa määrän? Opit tekemään tilaa kalenteriisi joka on kroonisesti täynnä. Opit tekemään tilaa omille tarpeillesi ja erityisesti niille joita olet pitänyt täysin turhanpäiväisinä. Opit tekemään tilaa olla oma ihmillinen itsesi! Viimeisellä viikolla sinun stressinhallinnan työkalupakkisi kasvaa vielä viimeisellä stressinhallinnan työkalulla.

Mitä saat kurssilta?


Tunnista

Opit tunnistamaan mielentilasi joka ei pitkään jatkuessaan ole hyväksi terveydellesi

Toteuta

Saat joka viikko yhden työkalun omien stressitasojesi hallintaan.

Vältä

Kun opit tunnistamaan ja hallitsemaan omia stressitasojasi, voit välttää loppuunpalamisen

Ymmärrys itseä kohtaan

Oivaltaessasi miksi toimit aina tietyllä tavalla, sinulla on mahdollisuus tavat hyvinvointiasi tukevaksi.


Ilmoittaudu NYT!


Valmennuksen hinta on 49€

Jos mietit mitä kaikkea maksat ja miten paljon käytät aikaa nykyään stressin oireiden ja niiden seurausten lievittämiseen, on verkkokurssin hinta edullinen! Tämä kurssi opettaa sinua hallitsemaan stressiäsi pureutumalla syihin eikä vain hoitamalla sen oireita.


Koska stressinhallinnan perustana toimii hyvä, levollinen uni, haluan antaa sinulle bonuksena Unen optimointi- verkkokurssini! ( arvo 49€)



Bonukset

01 Unen optimointi- verkkokurssi


Saat stressinhallintavalmennuksen lisäksi aiemmin tekemäni unen optimointi- verkkokussin.

  • E-kirjan mukana äänite
  • Verkkokurssin mukana e-kirja
  • Ilmainen henkilökohtainen konsultointi (jossa voit myydä lisää)
  • Digiyliopiston mukana 6kk Campwiren käyttöä


ARVO: 49€

02 OPAS Miten liikunnalla voit tukea omaa stressikuormaasi? 

Bonuksen kuvaus.

ARVO: XX€



  • Q&A
  • Minulla ei ole aikaa käydä verkkokurssia?
  • Haluan saada heti konkreettisia tuloksia
  • Ongelmani on painonhallinta- auttaako kurssi siinä?



Stressitasojesi hallinta tekee sinusta itsevarmemman joka saa sinut tuntemaan että sinä hallitset omaa elämääsi- eikä päinvastoin! Huomaat että elämä ei tuokaan eteesi pelkkiä ongelmia tai esteitä ratkottavaksi ja olet olet myös parempaa seuraa muille sillä et kamppaile oman jaksamisesi sekä energian kanssa vaan sinulla riittää energiaa myös muille!

Terveisin,

Johanna